Godmorgon!


Påskafton är här.

Jag blir som ett litet barn vid dessa högtider. Alldeles nipprig och förväntansfull.

Kul också när traditionerna blandas.
I det här hemmet gömmer man påskäggen och sen får var och en leta rätt på sitt.

Men när jag var liten var det påsktuppen som kom med äggen. Han var lurig den där tuppen, han värpte äggen under natten. Och inte bara det, han värpte äggen i en raggsocka som prydligt hängdes vid sängkanten innan läggdags. Jag minns särskilt en påsk då tuppen var extra "nödig". Jag hade hängt upp en socka men när jag vaknade på morgonen hängde det tre proppfyllda sockor. Snacka om jackpot!


Det kallar jag prestation. Att dumpa äggen med sådan diskretion och dessutom pricka våra små raggsockor. Makalöst.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0