Full hals!


Ni kanske undrar vad jag gör så här på kvällskvisten?

Jo jag ligger i sängen och gastar den här gamla visan.



Ett gammalt, fult och elakt troll det var en gång,
som kom till detta landet i en luftballong.
Han lade sig i Småland med huvudet på Åland,
och fötterna de var i samma stund i Lund.

Och hos det gamla trollet var en trollmadam.
En näsa hade hon som hela Amsterdam.
Hon lagade till maten och lade upp på faten
en kaka utav sand så stor som Svealand.

Och hos det gamla trollet var en gammal katt,
som var så stor, så stor som hela Kattegatt.
Långt bort i Yokohama man hörde hur han jama
och svansen var så rund som hela Öresund.

Så är den korta sagan slut för denna gång,
ty trollen redan gett sig av i sin ballong,
nu är de nog vid polen, ja kanske mitt i solen
och kära vän, de kommer aldrig mer igen.













Kommentarer
Postat av: Sara

Åå vad jag kommer ihåg den sången, den fick man sjunga på lekis! =)

2011-02-18 @ 10:21:34
Postat av: Anonym

Vilken Sara är det som kommenterar? Är det Sara den rara eller pluppy?

2011-02-18 @ 11:07:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0