YES!




47 böcker är nu utlästa. Fyrtiosju böcker!!!!

Förstår ni hur mycket/många det är? Som jag har läst?!!


Det tog mig ungefär två och ett halvt år (eller närmare tre faktiskt) att läsa ut hela serien.


Ah just det! Och det är inte vilka böcker som helst. Ni som är någorlunda uppdaterade på mitt liv fattar att det är Sagan om Isfolket. Som JAG har läst. Fyrtiooosjuuu stycken!




Det känns så, och nu svär jag, JÄVLA BRA!, att ha hållit fast och faktiskt fullföljt mitt beslut om att läsa hela serien. Innan jag höll första boken i mina händer bestämde jag mig för att läsa var enda en, oavsett om det visade sig att vara böcker som var fullkomligt ointressanta och värdelösa. Även om det var böcker som jag inte ens skulle kissa på. Inte heller om de brann, så skulle jag ändå läsa alla. Alla fyrtiosju.



Lyckligtvis var de flesta böckerna en ren underhållning att läsa. Det flesta, men långt ifrån alla. När mys (eller snusk, för den som hellre vill kalla det så)-kärrning-porren mattades av vid bok nr 28 var det inte lika kul att fortsätta. Men det gjorde jag i alla fall. Jag hade ju lovat mig själv.


Nu så här i efterhand är känslan av att hålla ett löfte till mig själv helt underbar. Det är ju faktiskt inte alltid man gör det. Jag menar, det har hänt att jag lovat mig saker tidigare och oftast många saker på en och samma gång. Äta bättre, motionera mer, bli bättre på jobbet, ta körkortet, skaffa försäkringar, använda tandtråd och fluor minst en gång om dagen, att aldrig mer slänga kläder på golvet, sluta lyssna på andras humbojumbo och lita mer på sig själv. Osv…


Kort sagt. När man kommer till insikt att man vill ändra/förbättra sig så vill man oftast göra allt på samma gång. Bums! Allt ska bli tipptopp med en gång.


Men ärligt nu. Jag tror inte att jag fullföljt något av de ovanstående sakerna, inte långsiktigt i alla fall. På ett eller annat sätt slutar det ändå med stora klädhögar på golvet.

Just därför känns det här fullföljandet stort. Enormt.


Jag känner mig stark och klok. Och kommer inom sinom tid sätta upp ETT nytt mål. För mig.


 

 

 

Men innan dess vill jag ha hjälp med en sak. Vad ska jag göra med böckerna nu?

Det finns förslag på att jag ska skänka dem till Sara. Men där är jag tveksam.
Mitt förslag är någon slags ritual. Kanske bränna alla böcker på bål under en fullmåne?  Eller vad tror ni?Skulle någon av er känna för en investering i si så där 2-3 års läsning, är böckerna dina för 500 spänn.







Kommentarer
Postat av: Sara den rara

Ååååh de där älskade böckerna!!! Om jag inte hade läst dem så hade jag köpt dem av dig :) Tack för din fina kommentar i bloggen... Puss på dig

2010-09-24 @ 12:52:26
URL: http://sascha.blogg.se/
Postat av: Sara

Klart att jag ska få ärva som lr jag kan väl åtminstonde få låna dom?!

2010-09-24 @ 16:56:35
Postat av: Anonym

ja låna ja, det får du absolut göra. Men då kan jag ju inte elda upp dem..

2010-09-24 @ 18:16:25
Postat av: Per

Är alla böcker spegelvända?

2010-09-28 @ 00:40:03
Postat av: Anonym

men PÄR! haru fel på ögona eller?!!

2010-09-28 @ 15:00:20
Postat av: Per

näe

2010-09-28 @ 23:28:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0