Nu är jag hemma igen..



Lite fattigare men med fräscha tänder och ett par nya skor. Det är jag värd!



Gunnarsson var lika toppen som vanligt.

Det känns alltid lite gruvsamt att gå till tandläkaren. Förut bokade jag alltid om besöket minst två-tre gånger innan jag tillslut kände mig mogen och redo att låta dem gräva i gapet mitt.

Men sedan Gunnarsson började på mottagningen har jag inte bokat om ett enda besök. Nu kan jag med handen på hjärtat säga att jag gillar att gå till tandläkaren.


Den kvinnan är helt fantastisk. Hon är så rar och tar alltid hand om mig och min mun på bästa sett.
Hon är den enda jag tillåter att tala till mig som om jag var ett barn. För när jag ligger där i stolen, har alla möjliga prylar i munnen, så känner jag mig faktiskt som ett barn. Liten, ensam och utsatt.


Då är det tur att Gunnarsson är den hon är. Hon är lite sprallig och kan ibland tyckas lite förvirrad, men hon har en varm och len röst. Hon skojar till det hela och petar med största försiktighet på gaddarna. Hon förklarar vad det är hon gör och visar med spegeln hur och vilka tänder som jag måste ta hand om lite extra.  Sen polerar hon alltid tänderna lite extra och låter mig skölja med lite fluor.  


Hon får liksom undersökningen att kännas som en behandling.  Nivet som man får hos olika skönhetsinstitut.  

 

Nu är det dags för en banan och en lässtund i favvofåtöljen.

 


Kommentarer
Postat av: Jana

snygga . aw om 36 min. wooop

2010-09-03 @ 17:24:41
URL: http://bilderochjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0