Trött som en örn



Jag kan ju säga så här. Det var ingen direkt anstormning från er sida gällande Operation Organisation. Därför tog jag saken i egna händer. Här på Prästgatan har det fejats kan jag lova. Det har sorterats och kastats. Polerats och vikt. Så nu ligger alla saker, kläder och allt annat tjafs på rätt plats, i rätt låda, i rätt skåp. Jag blev klar precis nu och känner att jag är förtjänt av en rejäldos med sömn.

Men innan jag kryper in under täcket vill jag att ni ska ha en sak klart för er. Två förresten.


Det första. Jag tycker det är riktigt trist att det bara var en som anmälde sig till frivillig organisatör. EN! Vad är det för fasoner?! Hade ni frågat mig hade jag ställt upp i samma sekund. Ojoj oj, vad jag ska lägga detta på minnet, i evighet amen!

(Sara, du kan få komma hem till mig på käk o vin i alla fall. Och nu är det till och med riskfritt att snoka runt. Alla lik i garderoben är i princip borta).

 

För det andra. AJAX universal! Det är tamejfan det bästa som uppfunnits, ever! Jag har länge propagerat på att medlet är toppen, men idag fick jag det bevisat en gång för alla. Det är ju guds verk! För ca ett år sedan spillde min kära kollega en flaska rödvin på min fina fina blus (ja jag väljer att kalla det så) och efter den kvällen tänkte jag, jahapp tack och adjöss med den blusen.  Uppenbarligen var jag så fäst vid den att jag valde att slänga in den längst in i garderoben, i stället för att kasta den. Men så ikväll när jag rafsade ut alla kläder hittade jag skönheten. Eftersom jag hade Flaskan- med- medlet-som-gud-skapade i andra handen tog det inte många sekunder innan jag kläckte den briljanta idén. Sagt och gjort, jag sprayade ner hela blusen och lät den ligga och suga in av det heliga. 10 minuter senare sköljde jag upp den och skådade mitt och medlets verk. Den var som ny! Fantastiskt!



Så där har ni trixet, AJAX Universal. Går lika bra på kakel som på rödvinsfläckar.













Kommentarer
Postat av: Sara den rara

Var det jag som spillde? ;)

2010-05-25 @ 20:18:21
URL: http://sascha.blogg.se/
Postat av: Anonym

Nej vännen, det var Robert med stort H.. Den rackaren :)

2010-05-25 @ 20:35:46
Postat av: Sara

Jag kommer mer än gärna! Vilken dag spikar vi?

2010-05-26 @ 11:29:01
Postat av: Anonym

fredag den 11/6, funkar det? då har jag säkert en massa fulöl från åland..

2010-05-26 @ 12:14:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0