Sisånen!



Då var pappas kappsäck packad. Och min med.


Om en stund bär det av till Arlanda. Ska bli gött att få känna lukten av flygbränsle igen. Då känner jag mig som hemma och många barndoms minnen poppar upp. Tillexempel när vi om somrarna badade i Arlandasjön. Vattnet rann av kroppen som om man tagit ett bad i badolja. Det var härliga tider det.  Idag är sjön en landningsbana. Eller när vi hojade från Märsta till inrikes och "pantade vagnar" för att kunna köpa glass. På den gamla goda tiden fick man nämligen betalt när man parkerade vagnen i vagnstället. Som sagt, härliga tider.


Har packat ner de sista grejorna så nu är det bara att vänta. Vänta och vänta. Jag tycker inte om att vänta.

Var nära att glömma mitt cyklop som jag fått av Carina. Det hade inneburit en ruggig katastrof! Men nu ligger cyklop & snorkel i handbagaget, i tryckt förvar. Nu känner jag mig lugn.  



Så nu återstår det bara att säga adjö till er mina vapenbärare. Jag kommer att sakna er, lite i alla fall..





Hej svejs!










Kommentarer
Postat av: Jana

Hur har du det IB ?? Uppdatera oss. VI alla saknar dig !

2009-03-29 @ 13:18:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0