Fredag & blodpropp!



Skön som en ny mockasin.
Ja precis, så skulle man kunna beskriva den här dagen. Om man kände så. Min dag har varit allt annat än så.



Jag har nämligen blivit sjuk, i hälarna. Helt blå är dem, ser inte klokt ut.
Under större delen av dagen har jag sett mitt liv passera, om och om igen. Svisch bara!


Jag var nämligen ute och flög igår. När jag kommit hem och petat av mig skorna upptänkte jag stora svarta fläckar på fötterna. Så jag hoppade in i duschen och skrubbade för glatta livet. När fläckarna inte vill ge sig tog jag en närmare titt och upptäckte att det inte alls var smuts. . Jahapp nu är det över, tänkte jag. Det är så här det slutar. Blodpropp!


När jag vaknade i morse slängde jag mig på luren för att få min dödsbom bekräftad. Enligt doktorn blir man inte blå om hälarna om man får en blodpropp. Kanske lite röd, men absolut inte blå. Och tydligen ska det göra fördjävla ont och så är det heller inte så vanligt att man får det i hälen, och ännu mindre vanligt att man får det i båda hälarna samtidigt.


Jag kände mig något lugnare och var precis på väg att lägga på när jag hör doktorn säga; Nä, ingen blodpropp det där inte, det låter lite mer som kallbrand. Då slängde jag på luren och rullade in under skrivbordet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0