Att vara eller icke vara. Att ta den eller icke ta den.



 

Jag tog den..


Cirkus tre veckor klarade jag mig utan det svarta guldet. Men så dag kunde jag inte hålla mig längre.


Jag smög ut i köket. Ställde mig på tå och sträckte upp handen och greppade muggen. Sakta men med dock bestämda steg pinnade jag iväg mot maskinen. Ställde in koppen, ökade styrkan en aning och tryckte på knappen.  I samma sekund sköljde en känsla av misslyckande över mig. Men jag var fast. Jag tog den varma koppen i mina kalla små händer, böjde ner huvudet och mötte ångan och en underbra doft sipprade in genom näsborrarna.  En vibration gick igenom kroppen. Med blicken fäst i det svarta gick jag tillbaka till skrivbordet. Klev upp och lyfte koppen mot skyn. Förde koppen mot munnen och läppjade.







 


Kommentarer
Postat av: Lelle

Det man är beroende av skall man få vara beroende av tills man dör. Det är ett av guds tio budord.

2009-07-10 @ 17:03:47
URL: http://lellelii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0