Vad gör man?



Kutar i väg till bussen, missar den med en deci. Huttar med handen mot chauffören och skriker att fetbubben kan glömma att jag går in till stan med skavsår, FINNS INTE EN MÖSSA!Kastar en blick över axeln och får se en annan buss från andra hållet. Kutar tillbaka till andra busshållplatsen. Stiger nöjt på bussen och tänker: but hey, jag åker bort till Valla eftersom bussen ändå vänder där och sen åker in mot stan. Nice med sajtesiing!

Men vad upptäcker jag (dock alldeles på tok försent)?!! Jo att det inte alls är buss numero 1 jag klivit på. Jag haaatar kollektivtrafik!! Åt helvete med det bara!

Nej för jag har glatt stigit på 3:an som tar mig så långt bort från stan som möjligt. Förbi valla, genom hela Frösön (tjuvön), förbi golfbanan in på F4 där det var bussstopp på en kvart. Där satt vi, jag & busschaffören. Mot civilisationen igen men först en sväng förbi Härke och hela skiten. Stanna o plocka upp en hel skolklass med fulla studenter. O så Valla igen. O förbi jobbet igen, och slutligen mot stan..


Det tog 55 min att ta sig från jobbet till stan idag.


Nu är det jag som rotar fram en hoj- finns inte en chans att jag använder busskortet nå mer!   


Kommentarer
Postat av: Jana

haha.. fy vilken otur isabelle..! Men nu vet du juh hur det ær før mig att åka femman fan varje dag.. ! Men nu går ja eller cyklar hær i Rosendal.
Kærlek.

2008-05-29 @ 10:25:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0