Alla märstabor är korta...


Här sitter jag o ugglar med lusekofta, långfillingar & pälsmösa.

Ni förstår, det är så man måste klä sig för att överleva våren i Östersund.


I dag är det 14 maj snöflingorna dalar ner och fäster jag mina ögon på storsjön och tittar riktigt noga tror jag bestämt att isen håller på att lägga sig igen. Baere att plocke fram grillerna igen då -fetnajs!


Pratade nyss med min muminmamma. Hon kommer och hälsar på i helgen så jag bad henne ta med snöskorna så att hon slipper vada i snö från flygplatsen. Min lilla mamma, hon är rolig hon. Hon började skratta hysteriskt (fattade inte riktigt åt vad) så hon var tvungen att lägga på..  

Jag har förstått att man blir lite annorlunda om man bor nära Arlanda under en längre tid. Jag och Jasmine är något skonade men ni som känner oss, ja ni vet ju...


En annan sak som jag märkt är att alla som bor i Märsta är korta.
Jasmine är helt övertygad om att det är alla utsläpp o skit från Arlanda som fått Märstaborna att stanna vid ca 150 cm (absolut inte längre än 160!) Och nu när jag tänker på det så stämmer det faktiskt. Innan jag flyttade upp hit vandrade jag runt som en smurf, typ 2 äpplen hög. Men bara efter några månader i norr slog det om. Nu när man besöker södern känner jag mig som värsta basketspelaren med mina 166 cm -helt ootroligt!


Någon annan som bor eller känner någon som bor nära Arlanda? Hur känner du/dom dig/sig & hur är det med längden?

image714


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0